HANİMİŞ MİRAS?

Nerdesin?  Onlarca 'kız sen nerdesin?' mailim birkaç tanede  'nereye kayboldun' yorumum var yazılarımın altında. Demek ki m...

20 Ocak 2016 Çarşamba

BİN MUHTEŞEM GÜNEŞ - KHALED HOSEINI



Uçurtma avcısını severek okuyanlar bilirler Khaled Hoseını nin dilini. Kendi ülkesinin kültürünü ordaymışsın gibi yaşatan, sokaklarını kendin geziyormuşsun gibi hissettiren yazar, bu defa savaşın ortasında kalmış iki kadını anlatıyor.

Önce nefret, sonra sevgi, hatta aşk derecesinde bir dostluk ve fedakarlık var kitapta. Yorulmadan doya doya okudum.. Yardım etmek istedim 10 yıllık komşularımmışlar gibi gidip kapılarını çalmak, onları kurtarmak istedim. 

Genellikle büyük baş hayvanların kadınlardan daha çok önemsendiği suistimal edilmiş şeriat kurallarının ağırlığı hakim. 9 yaşından itibaren, kendisinden 20-30 yaş büyük adamlarla evlendirilip, üstüne bir de eziyet gören kadınların, çocuklarını savaştan korumaya çalışmalarının hikayesi. Ağır şiddet ve açlıktan çok, ana baba, evlatlarından kopan insanların ağır yükü biniyor okuyucunun üstüne.

Sonra, saf sevgiyle karşılaşıyorsunuz, kanla sınanmış, fedakarlıkla sıvanmış, aşk ve korumayla birbirine bağlanan yetimleri, anneleri, çocukları görüyorsunuz. 

Pakistan ve Afganistan tarihini, şeriatı, ya da bu ülkelerin yaşam ve etnik kimliğini öğrenebildiğiniz için kitap, genel kültür açısından oldukça faydalı.

Acıma, birilerinin ağzını burnunu kırma isteği (kızgınlık), şefkat, umut... Bin farklı duygu hissediyorsunuz okurken. 
Temposu hiç düşmüyor.

Şiddetle tavsiye ediyorum.



13 yorum:

  1. Gerçekten de şiddetle tavsiye edilecek bir kitap güzel özetlemişsiniz kitaptaki duyguları ve konusunu yüreğinize sağlık.
    Enlerimin içinde olan bir kitaptır Bin Muhteşem Güneş...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okuyupta sevmedim diyene rastlamadım daha herkes çok beğenmiş. Çok teşekkür ederim (:

      Sil
  2. çok duymaya başladım bu sıra bu kitabı iyice merak ettim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah mutlaka denemelisin. Herkesin kitaplığında olması gereken bir kitap

      Sil
  3. Annem Uçurtma Avcısı'nı okuyup, hemen buna başlamıştı. Bense Uçurtma Avcısı'nı hazmedememiştim, o yüzden erteledim ve sonra aklımdan uçmuş :)) Bir ara dönüş yapmam lazım ama adaletsizlikleri okudukça sinir seviyem tavan yapıyor :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En sinir bozucu olan nokta o. Bu yazarın kitabında genellikle yapılan kötülükler kötülerin yanına kalıyor. Kalmadığı zamanda yine iyiler vicdan azabı çekiyolarlar. Bu kitaptaki şeyler türkiyede de sık sık oluyor daha kolay hazmedilir.

      Sil
  4. Uçurtma Avcisi ni okuduktan sonra Khaled Hosseini kitaplarini okumayacagima karar vermiştim uzun bir süre. Yüreğim zor kaldırmıştı. Isimler birebir ayni olmasa da biliyordum ki hepsi yasanilan benzer olayların hikayesi. Ve dayanamayıp Bin Muhteşem Güneş i de aldim ve yine ayni üzüntü hirs sinir caresizlik icinde okudum. Elimden birsey gelmediğine mi yanayım yoksa hala ülkemde bile küçük gelinlerin olduğuna mı yanayım bilemedim. Ve gecen haftada Ve Dağlar Yankılandi kitabini aldim Khaled Hosseini nin. Yarin elimde olur buyuk ihtimal.
    Miras ne guzel anlatmissin tekrar okumak istedim. Yorumuna sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah Dağlar yankılandıyı okuduktan sonra bana ufak bir yorum bırakır mısın ya da sen kendi bloğunda yorumlarsan bilgilendirir misin? Onu da merak ediyorum.

      Çok çok teşekkür ederim bitanesiniz

      Sil
    2. Buyuk bir zevkle yorumlarım ve bilgilendiririm :)

      Sil
  5. Dün pazara gittim ve küçük kitap standı gördüğümde dayanamayıp kitapları gözden geçirirken bu kitap da ilgimi çekmişti. Sonunda onu bırakıp 'Olasılıksız' ı aldım ama senin yazını okuduktan sonra haftaya o kıza uğrayıp yüzünü güldüreceğim ve bu kitabı alacağım. O da tavsiye etmişti :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olasılıksızda müthiş bir kitap. Hatta onu yorumlamaaya kalksam yorumlayamam heralde o kadar iyi. Ama ikisi farklı alanlarda. O bilimkurguda çok iyiyse buda dramda çok iyi. Olasılıksızdanda çok keyif alıcaksın iyi okumalar

      Sil
  6. Kitap konusunda oldukça hem fikiriz kötülükler kar kaldı kötülerin yanına nasılda gerçeği yansıtıyor masumların cezalandırıldığı bu hayatta..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım gerçeğe yakın olduğu için sevdiriyor kitap kendini. Realist.

      Sil