HANİMİŞ MİRAS?

Nerdesin?  Onlarca 'kız sen nerdesin?' mailim birkaç tanede  'nereye kayboldun' yorumum var yazılarımın altında. Demek ki m...

11 Eylül 2015 Cuma

Türk Dizisi Çekmek İçin Şart Olan 9 Madde

Gıcığım size Türk dizileri!


Ama hepinizi de izliyorum. Çünkü izlemek zorundayım. Neden mi? Bu blogu neden yazıyosam ondan. İşim yok çünkü. Var da yok. Yani çalışırken bir yandan beni oyalayacak bir şey olması lazım.
Kendimi yiye yiye, sinir ola ola izliyorum.
Bir yandan da bu benim toplumumun yansıması mı diyorum. Bizden birşeyler bulmasak o kadar izlemeyiz değil mi? Ama nasıl tahammül ediyorlar anlamıyorum. Neler var neler aha buda klişe oldu dediğim. Mesela;

Yayık ağız: Ağzını yaya yaya konuşan Türk kızları. Bu cins özellikle romantik komedi dizilerinde görülüyor. 
Terazi kefesi gibi ağzı var karının her açısında 3 kilo patlıcan koysam tartar mı, şu yemek masası o ağıza girer diye düşünmekten ne söylediğini anlamıyorum. 




  • Aynı cümleyi 100 kez tekrarlama:Hayat bilgisi diye bir dizi vardı. 3 sorum var deyip 2 soru sorup bu bir çelişki midir diye bitiriyordu. Adam her ağzını açışında aynı olay. Bazı dizileri komple bunun üzerine kuruyorlar. Avrupa yakası gibi bunu ustaca saklayanlarda var, gözümüze sokup 3 dk da bir tekrarlayıp içimizi bayanlarda. Genelde Gani müjde ve benzeri senaristler toplumun beynine karakteri sokuşturmak için yapar. Beynim karakter dolu. Amacın ne zaten izliyorum ben seni bilinç altımı aynı cümleyle doldurup saykoya bağlamak niye? Zeki kadın çizgimden kayıcam haaaaa!






  • Herşey ortada aslında: Bu kadar aptal olamazlar dersiniz ya hani? Hah işte o diziler. Dram dizilerinde mutlaka vardır bu olay. Hatta diziyi bunun üzerine yazarlar. Kabak gibi ortadadır kimse birşey anlamaz.   Adamın çocuğu olmuş haberi yok. Yıllar sonra onu buldum diye başka bi çocuğu eve almış ama çocuk can düşmanın, yani halasının kızıdır aslında. Zengin diye buna kakalamış. Halasıda önceden amcasıymış, sonra travesti olmuş mesela. Travestiykende çok çirkinmiş ama kimse anlamıyormuş onun hala değil, amca olduğunu. Çünkü yıllar önce halayı da öldürüp onun yerine geçmiş bu amca.Kendi kızını da kakaladı zengin adama. Artık gazinolara çıkmak zorunda değil. OoOoo piti piti,, karamela sepeti...


Kahrolan kadın (temsili değil)

Bir balıkçı var: Nerde lan o balıkçı. Ne zaman biri 'seni istanbulun en iyi yerine götüreceğim' dese ki genelde zengin tarafa söylenir bu., sahilde göt kadar bir seyyar balıkçıya ya da köfteciye götürülüyor. Bulun bana o balıkçıyı, köfteciyi! Hep aynı terane. Zabıtaya ihbar edeceğim o şerefsizi, vergi ödüyor mu o. Çok iyiyse dükkan açsın

  • Aşırı kötüsüz olmaz: Bir insan kötü olabilir. Ama her zaman, önüne gelene, her olayda da kötü olmaz ki! Mafya babalarından falan bahsetmiyorum üstelik. Bildiğin 20 yaşındaki kız da olabiliyor o çok kötü-hep kötü. 35 yaşında annede, ergenliğe yeni girmiş liseli bir oğlanda. Gençlik dizisiyse eğer mutlaka lisede bir kız grubundadır bu kötü mesela. Yanında da 2 salak kızla gezer kötülük yapar. En meşhur sahneside, kötücüğümüzün iyiye sarılması, sonra omuzun üstünden kısık gözlerle uzaklara bakması. Kötünün gene huyudur bu. Değiştiremezsin. Yapmazsa olmaz. Bunların konsey başkanı, Yaprak dökümündeki Ferhunde. Başkan yardımcıları Öyle Bir Geçer Zaman ki den Caroline. Fatmagülün Suçu Ne de ki yenge sekrteter. Üvey baba dan Halil de maliyeden sorumlu. Paraları hep içkiye yatırıyomuş şerefsiz belleri doğrulmuyor bir türlü bu devletin ondan. Polat alemdar stajyerleri hatta bunların. Bilim kurgu filmlerini bile izlerken inanıyorum da bu hep kötü-çok kötüler inandırıcı gelmiyor bana. 





  • Aydilge kim deseler dizi müziği sanatçısı derim. Nerde yaz dizisi var bu kadın şarkı söylemiş. Hoppidi hoppidi fragmandan bir başlıyor dikkat edin aynı şarkıyı dizi bitene kadar dinliyosunuz. Gerilim olacağı zaman melodi sertleşiyor. Hızlandığı zaman o şarkı anlayın ki karakter birşeyler çeviriyor. Romantik bir şeyler olacak yine şarkı baya yavaşlıyor. Yeni moda, bu da yetmiyor, aynı şarkıyı karaktelere de söyletiyorlar. Arada bi bakıyosun o şarkıda biri klip çekiyor, biri temizlik yaparken söylüyor. Bir kişi de ulan tiksinirler mi acep şarkıdan diye düşünmüyor. Sokağa çıkalım tepkimizi gösterelim o derece sinirliyim.


  •       Aynı kıza aşık ol: Çok yakın arkadaş ya da iki    yakışıklı kardeş farketmez. Dünyada bir tane kız var. Üremeniz lazım. Dünya ve insanlık size muhtaç deseler, ikisi de bacım olur der. Ama niyeyse dizilerin yüzde 80 inde o karı yüzünden düşüyor yakışıklılar birbirlerine. Demiyolar ki bu benim kardeşim dostum amcaoğlum. Kenan imirzalaoğlu, kankası sevgilisini aldı diye estetikçi estetikçi dolaştı ezel oldu. Kıvancı ağlattılar lan dizide. Adamın 2 diziside yenge sevme üzerine. Kiraz Mevsimi, Kiralık aşk, yaprak dökümü, Kuzey Güney, Ezel, Aşkı memnu... Liste bitmez. Karıda karı olsa bari. Genelde o tiplerin her yeri yakışıklı adam doludur. Burada adam yok sürünüyor millet. Dizilerde kadın başına 5 erkek düşüyor nerdeyse. Bunun üzerine kurulan dizileri geçtim. Normal başlayan dizilerde sezon ilerledikçe sapıtıyor. Dur şurda iki dost kalmış güzel bir karı bulun aralarını açalım. 



  • Dur biz dostuz: Genelde kafede çekilir bu sahne. Bir kadın bir erkek aynı masada. Birbirlerini teselli ederken el ele tutuşurlar. Ya da sarılırlar. Halbuki sevgililerinden bahsediyorlardır. Üzülme düzelir diye, bir kere tutulur o el. Evrene bakın ki tesadüfen mutlaka sevgililerden biride oradadır. Sevgili gizlice görmeyecek olsa zaten o eller miksen birleşmez. Hatta galiba ana yasada bir madde bile var bunla ilgili  (3.10.2010-4809/5 md.)100 metre yakınınızda sizi gizlice izleyen sevgili varsa, el ele tutuşup teselli sözcükleri  söylenecek!  Hadi yakalandı diyelim yanlış anlaşıldı. Niye yakalayanın yanlış anladığını anlaması 1 sezon sürüyor. 




  • Zengin-fakir: Aynı düzeyde olmaz o çiftler. Tamam birinin durumu daha iyi olsun ama bokunu çıkarmak niye. İlla ayrı dünyaların insanları cümlesini alttan alttan yerleştirin. Birisi fakir yıkıntı mahallede öbürü yalıda oturmazsa zor o ilişki aşk çıkmaz ordan
             -Bu ne
         -jakuzi.
             -Siz nerde duş alıyorsunuz?
         -Leğende!





Bende çekerim böyle dizi. Ver alttan Aydilge müziği. İki de adam bulun çok zengin. Fakir ama ipek kirpikli ombre saçlı güzel bir kız bulun. Yenge bulun bitane kötü kalpli. Olur olur babanne de olur. Kavuşturmasın bunları. Kafede otursunlar. Hangisiyle sevgili olduysa onla hiç gitmesin kafeye. Sevgili olmadığıyla gitsin Teselli etsinler birbirlerini. O ara aldatıldım sansın diğer öküz. 2 sezon sonra barıştırın. Hah, 3 sezon daha çekin. Sonra 3 üde kardeş çıksın. Görsünler annelerinin kına gecesini.


İzlemesem mi lan artık. Kafayı yemişim iyice.










3 yorum:

  1. Ben artık dizi mizi izlemiyorum, bu kadar sığ bu kadar anlamsız diyalogları izledikçe beyinimdeki bağlantı ölümleri zirve yapıp milyonlara değiniyor ( amöbleşme riski yüksek). He bir tek Poyraz Karayel' i arada açarım o da tek baş karakterin manyaklığından dolayı ( tipi yok ama en azından boyutlu biri, Kıvançı görmekten sıkıldım). Ah bu arada bir Kösem muhabbeti başladı ya, Beren yine duramadı fiyasko geliyorum diyor dinleyen yok. Ona takılıp kalma bir bakmışsın etrafını cariyeler çevirmiş sakallılar iyice artmış üstüne kaftan diktirmeye gidiyorsun, benden söylemesi... :))

    YanıtlaSil
  2. Poyraz Karayel, Ejderha Dövmeli kız romanının Türk uyarlaması. O yüzden farklı sanırım. Bizim evde televizyon yok. Varda internete bağlı. Evde çalışırken ses olsun diye açıyorum o saçma dizileri. Dikkatli izlenicek bişey açmıyorum tam izleyemediğim için. Bende izlemek istemiyorum. Çok mutsuzum biri kurtarsın beni bu illetten :D Zaten millette osmanlı takıntısı var. Ağzından yel alsın. Bi SÜLÜMAN daha kaldırmaz bu bünye

    YanıtlaSil
  3. hehee süpersin valla :) ben de "kara ekmek" tutkunuyum. her bölümde müthiş olaylar var. onu da incelesene benim için yaaa :)

    YanıtlaSil